Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Economia

Como evitar “Golpe do FDTS” e o que fazer em caso de saque indevido

Medidas de segurança e como contestar saques não autorizados

O golpe envolvendo o FGTS tem afetado muitos trabalhadores, que descobrem saques indevidos em suas contas. Para evitar esse tipo de fraude, é fundamental usar apenas os canais oficiais da Caixa Econômica Federal e jamais fornecer dados pessoais ou bancários a terceiros.

Se houver um saque indevido, a vítima deve imediatamente consultar o saldo, reunir provas como extratos e mensagens, e registrar um boletim de ocorrência. Após isso, é necessário ir à Caixa e abrir uma contestação. Se o banco não resolver, o próximo passo é acionar um advogado ou a Defensoria Pública.

Manter o cadastro atualizado e desconfiar de comunicações suspeitas são as principais formas de se proteger.

LEIA MAIS

Febraban alerta para golpe do Pix errado e orienta como evitar fraudes

Processo seletivo Aegea oferece salário de quase R$ 7 mil

 

Mostrar mais

Artigos relacionados

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *

Botão Voltar ao topo